9. Sınıflar Mesleki Gelişim Atölyesi 2. Dönem 2. Sınav Çalışma Soruları

 


                                                            9. SINIFLAR MESLEKİ GELİŞİM ATÖLYESİ

2. DÖNEM 2. SINAV ÇALIŞMA SORULARI

Talep : Piyasada bir ürüne duyulan ihtiyaç miktarıdır.

Arz : Üreticiler tarafından piyasaya sunulan ürün miktarıdır.

Girişimcilik : bir kişinin olası riskleri göze alarak kâr elde etmek amacıyla bir iş fikrini ya da projeyi hayata geçirmek için yaptığı atılımdır.

Girişimcinin Nitelikleri : Yaratıcılık, Yenilik, İnovasyon (Yenileşme), Lider, Yönetici, Fırsat, Risk

İnternet Girişimciliği nedir? Mal ve hizmetlerin üretim, tanıtım, satış, sigorta, dağıtım ve ödeme işlemlerinin bilgisayar ağları üzerinden (internetten) yapılmasıdır. İnternet girişimciliği, ticari işlemlerden biri veya tamamının elektronik ortamda gerçekleştirilmesi

Aşağıda çeşitli girişimcilik türlerine ait örnekler verilmiştir.
a) İşitme engelliler için videolara otomatik olarak altyazı ekleme sağlayan bir uygulama geliştirmek.
b) Çalıştığı otomotiv şirketinde güneş enerjisi ile çalışan araç motoru üretmek.
c) Ürettiği ürünleri internet reklamları ile yurtdışı pazarlara tanıtmak.
d) Cep telefonu mesajı ile uzaktan açılıp kilitlenebilen kapı kilidi icad etmek.

İşletme Türleri
Tek Kişi İşletmeleri: Tek kişi işletmelerinde sermaye sahibi ve yöneticisi aynı kişidir.
İdarenin sorumluluğu kişiseldir. İşletmede meydana gelen bütün kâr ve zarardan girişimci sorumludur.
Tek kişi işletmelerinin başlıca özellikleri şunlardır:
Hızlı karar verebilir.
Çalışma kapasitesi belli bir seviyenin üzerine çıkamaz.
Girişimin varlığı girişimcinin varlığına bağlıdır. (kazanç kabiliyeti, sağlık vb.)
Girişimcinin işletmeden çekebileceği parada sınır olmadığı için servet oluşturması kolay olur. Ayrıca girişimcinin kendi giderlerinde yaptığı kısıtlamalar krediye olan ihtiyacı da azaltabilir.

Limited Şirketler: Bir veya daha çok gerçek veya tüzel kişi tarafından bir ticaret unvanı altında kurulan ticaret şirketidir. Limited şirketler, ticaret siciline tescil ile tüzel kişilik kazanırlar. Sermayesi belirli olup, bu sermaye esas sermaye paylarının toplamından oluşur. Limited şirketlerin kurulumu, tek kişi işletmelerinin kurulumuna göre daha zordur.

Pazarlama planı belirlenip uygulamaya geçilmesi sürecinde işletmelerin kullandığı dört pazarlama karması ya da
pazarlamanın 4P’si olarak bilinen süreçleri yazınız.

ÜRÜN PRODUCT (Pırodakt), FİYAT PRICE (Pırays), DAĞITIM PLACE (Pileys), TUTUNDURMA PROMOTION (Pıromoşın)

 

Buluş: Türk Dil Kurumu sözlüğüne göre buluş, bilinen bilgilerden yararlanarak daha önce bilinmeyen yeni bir bulguya ulaşma veya yöntem geliştirme, icat olarak tanımlanmıştır.

Ülkemizde, buluşa, endüstriyel tasarıma, yeniliğe konu olan hakları tescil etmek (resmi olarak kayıt altına almak) ve onların korunması için gereken süreçleri yürütmekten sorumlu tek kurum, T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına bağlı Türk Patent ve Marka Kurumudur.

Yenilik/İnovasyon: “Yeni ve değişik bir şey yapmak” , “yenileşim” ya da “yenilik” olarak da kullanılmaktadır. Örneğin, cep telefonu bir inovasyon ürünüdür çünkü var olan buluşun (telefon) geliştirilmesi söz konusudur.

Sınai mülkiyet, özetle insan yaratıcılığının, buluşların ve orijinal tasarımların geliştirilmesi ve koruma altına alınması ile ilgili bir kavramdır. Bu yüzden de patent, faydalı model, marka, endüstriyel tasarım, coğrafi işaret ve entegre devre topografyaları sınai mülkiyet hakları kapsamında yer almaktadır.

Telif Hakları: Bi̇li̇m ve edebi̇yat eserleri̇, müzi̇k eserleri̇, güzel sanatlar i̇le i̇lgi̇li̇ eserler, si̇nema eserleri̇ ve komşu haklar (icracı sanatçılar, yapımcıları, radyo/tv kuruluşları) telif haklarına kapsamındadır. Telif hakları,
eserin meydana getirilmesiyle kendiliğinden doğmaktadır. Yani, korunmaları için tescil ettirilmesine ihtiyaç bulunmamaktadır. Eserin kamuya sunulması ile koruma şartları kendiliğinden sağlanmış olur.

Logo: Bir işletmenin, kurumun veya kuruluşun kendisini tanıtmak, aynı ya da farklı
alanda faaliyet gösteren diğer markalardan ayrı olduğunu vurgulamak için tasarlamış olduğu, ürünlerin üzerine konulabilen her türlü harf, sembol ve benzeri özel
işaretlere logo denir.

Marka: Bir teşebbüsün mallarının veya hizmetlerinin diğer teşebbüslerin mallarından veya hizmetlerinden ayırt edilmesini sağlaması, kişi adları dâhil sözcükler, şekiller, renkler, harfler, sayılar, sesler ve malların veya ambalajlarının biçimi olmak üzere her türlü işarettir.

Telif hakkı: Kişinin her türlü fikrî emeği ile meydana getirdiği ürünler üzerinde hukuken sağlanan haklardır. Fikir ve sanat eserleri üzerindeki haklar eserin üretilmesiyle birlikte doğar.

9. Sınıflar Mesleki Gelişim Atölyesi 2. Dönem 2. Sınav Çalışma Soruları 9. Sınıflar Mesleki Gelişim Atölyesi 2. Dönem 2. Sınav Çalışma Soruları Reviewed by Admin on 4/29/2025 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.